Alla inlägg under december 2006

jul

Av mayuko - 10 december 2006 15:57

Jag har varit sverige runt jul men jag har inte upplevt juli sverige. Jag har hört att hur firar svenskar jul och jag tycker att det är lite skillnad i Japan.Skillnaden mellan japan och sverige är:I japan, firar man inte jul så mycket.Unga personer firar med sina kompisar eller deras pojkvän eller flickvän. tex fest, träffa pojkvän eller flickvän och går ut och ätapå restaurang osv. Många unga japaner vill vara med pojkväneller flickvän på julafton så några personer som har inte pojkvän eller flickvän vill gärna ha pojkvän eller flickvän innan jul.Japaner äter tårta på jul. Många konditorier säljer jul tårta.Jag tyckte att folk över hela världen äter tårta på jul.Nyligen såg jag svensk film heter"Tomten är far till alla barnen"och jag kunde veta hur svenskar firar jul från det.Jag har hört att på julafton samlas hela familjen tillsammans med övriga släkten och äter julmat.Det är liksom nyår i japan.På nyårs semester samlas hela familjentillsammans med övriga släkten och äter osechi. Osechi är traditionell nyårsmat.Jag vill uppleva jul i sverige och titta på "kalle anka"!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2006
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards