Direktlänk till inlägg 26 september 2006

Presentation

Av mayuko - 26 september 2006 15:18

Jag är japanska tjej.ålder: 26 år ungbor: Kyusyu, Japangillar: mode, musik,film, shopping, resa, sverige,fikaGör på ledig tid: lyssnar på en massa svensk musik, surf på nätet,promenera,shopping,baka brödJag är intresserad av sverige.För 4år sedan, råkade jag träffa sveriges fotbolls landslag spelare i min hemstad . Jag hälsade bara när de gick förbi. Dom var jättetrevliga och snälla så jag kom bli ett stort fan av dom och ha interessen i sverige. Jag visste inte om det svenska språk förr än jag träffade dem. Jag visste lite om sverige så trodde jag att engelska är sveriges officiellt språk eftersom många svenskar söngar och sångerskor sjunger på engelska. När jag hörde svenska för första gången, var jag imponerad att sicken vacker språk så jag ville att lära mig svenska. Jag har lärt mig svenska i 3år från en svensk kille som bor i min hemstad. Jag deltog svensk språk sommar kurs förra sommar och resten av tiden jag reste många stader i sverige. Det var jättekul! Jag vill verkringen åka till Sverige! Jag saknar sverige.Jag är inte så duktig på svenska.Jag har svenska som hobby och skulle gärna bli bättre på det så jag bestämde att skriva blogg på svenska.

 
 
Mass

Mass

26 september 2006 15:47

Roligt att du gillar svenska :D

http://tildasmass.bloggagratis.se

 
eriko

eriko

26 september 2006 17:00

Hejsan!! Grattis om dina nya blogg :D Din svenska är jättebra och det finns många ord och uttryck jag kan lära sig här. Varje dag ser jag fram emot att komma hit och läsa om ditt liv. Lycka till!! - kram, eriko

http://erikose.blog29.fc2.com

 
mayuko

mayuko

27 september 2006 16:23

Mass: Välkommen, Det är väldigt rolig för mig att plugga svenska.

http://yukimaruda.bloggagratis.se

 
mayuko

mayuko

27 september 2006 16:33

erikosan:Tack så mycket. Det är jättesvårt för mig att skiva blogg på svenska men det är rolig för mig att skiriva blpgg på svenska.Jag måste plugga svenska som du. Kram

http://yukimaruda.bloggagratis.se

 
Ingen bild

fred

28 oktober 2006 17:47

Hejsan Mauyko ! Jag heter fredrik och bor i Malmö. Jag har precis börjat läsa din blog. Tycker det är fantastiskt roligt att du börjat läsa svenska, sedan du träffat svenska fotbollslandslaget. Jag älskar fotboll också, speciellt landslaget , MFF och AC-Milan. Jag tycker det är jätteduktigt av dig att kunna skriva så bra svenska. Själv tyckte jag det var underbart och spännande att komma till Japan i somras. Där hälsade jag på Eriko . Lycka till med svenskan , många hälsningar från Malmö och Fred-san

 
Ingen bild

mayuko

4 november 2006 11:14

Fred-san:Tack för din kommentar.
Jag hade inte interesse för fotball när jag träffade svenska fotbollslandslaget men gillar jag fotboll.Jag har sett några matcher i sverige. Jag har varit i Malmö och jag älskar där, speciallt stranden.Det var jättevacker! Det är svårt för mig att förstå svenska men det är roligt för mig att plugga svenska. Jag måste plugga svenska som Eriko-san.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

jul

Av mayuko - 10 december 2006 15:57

Jag har varit sverige runt jul men jag har inte upplevt jul i sverige. Jag har hört att hur firar svenskar jul och jag tycker att det är lite skillnad i Japan. Skillnaden mellan japan och sverige är: I japan, firar man inte jul så mycket. Unga ...

Av mayuko - 24 oktober 2006 15:59

Många japaner tror att personlighet och blodtyp är relevanta. Jag tror att japaner tycker om att gissa personers blodtype och det finns många japaner som frågor" Vilken blodtype är du?"eller "Är din blodtyp A händelsevis?"när dom träffar någon för fö...

Av mayuko - 18 oktober 2006 16:21

Jag pratade om "komplimang" med min svensk lärare . Han har bott här i 5år. Japaner säger ofta till honom "Vilket lite huvud du ha" " Vilket lång näsa du ha" "Vilket vit hy". Han förvånade över dem. Men de är komplimang för japaner. Många japane...

Av mayuko - 4 oktober 2006 17:01

[url=http://www.uniqlo.jp/]UNIQLO[/url] är ett japansk kläder märke och man kan köpa kläder billiga priser. Det är som H&M i sverige. Den här hösten, UNIQLO gör snygga kläder med några nya designer. Det kallas "designers invitation project". Det är ...

Av mayuko - 1 oktober 2006 16:48

Nu är jag arbetssökande så jag har mycket fri tid än när jag jobbade men jag har inte mycket pengar... När man har mycket fri tid, har man lite pengar. När man har inte mycket fri tid, har man mycket pengar. Ingen bra balacne. Jag måste spara p...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<<
September 2006 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards